fredag 24 april 2015

Hildas valpar har kommit!

Igår den 23/4 några dagar tidigare än beräknat kom Hilda valpar! ☺
Första valpen kom på morgonen kl 9:45 och det var en liten kille. ☺
När nummer 7 hade kommit och ännu ingen tik så var jag lite orolig att jag inte skulle få någon tik eftersom jag vill behålla en själv i kullen. Så gissa att jag blev glad när nästa valp som kom var en tik! ☺ Hilda hade då fått 8 valpar och vi trodde att allt var klart men efter ca 2 timmar så överraskande Hilda oss med en liten tik till! ☺
Hon är fantastiskt duktig med sina valpar och sköter dem med stor omsorg.

Tikarna i kullen är redan tingade men det finns fortfarande några hanar att tinga.

Tones valpar går stadigt upp i vikt och de flesta har nu mer än dubblat sin vikt.
Nu väntar vi på att de ska öppna sina ögon som jag tror blir till helgen. ☺


Stolt Hilda med sina valpar 

Härlig valphög


Sover med tutten i mun

Tones valpar 9 dagar

Trötter

Söt kille




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar